Domácí veka z pekárny

 

Až donedávna jsem kupovala v obchodech obyčejnou bílou veku a byla jsem s ní spokojená. Pak jsem vyzkoušela tento recept a přiznám se, že veka z obchodu mi už nechutná. Takže jsem zase našla další věc, kterou si radši budu dělat doma. Je opravdu dobrá a není na ní nic pracného, pojďte ji taky zkusit. 



Suroviny: 


2 vejce rozšlehat v odměrce a doplnit do 300 ml mlékem
35 g másla
1 lžička soli
1 lžička cukru
400 g hladké  mouky
100 g hladké celozrnné mouky (můžete použít i jinou)
1,5 lžičky sušeného droždí
1 menší hrst semínek, např. sezamových - nemusí být

Postup: 


Do pekárny vložíme všechny suroviny v uvedeném pořadí a zapneme program těsto. Jen semínka dáváme až po zvukovém signálu. Hotové těsto se vůbec nelepí a velice dobře se s ním pracuje. Vyndáme ho z pekárny a vytvarujeme z něj dvě hubené večky - opravdu mohou být hubené, protože ještě hodně nakynou. Veky vložíme na plech vyložený pečícím papírem, přikryjeme je čistou utěrkou a necháme ještě 30 minut kynout. Pečeme v troubě vyhřáté na 180° C cca 35 minut.







Pokud se vám nechce dělat veky, můžete pekárnu rovnou nastavit na program základní (velikost střední, kůrka střední) a upéct si z těsta chleba. Mě ovšem víc vyhovuje klasický tvar veček a proto si je vždy ráda udělám.