sobota 28. listopadu 2015

Dobrý dýňový kompot



Pamatuji si jak jsem poprvé jedla v letadle dýňový kompot. Byla jsem z něj hodně zklamaná a tak jsem se mu mnoho let vyhýbala. Před nedávnem ho měli v restauraci k polednímu menu, syn si ho dal a byl nadšený. Tak jsem si říkala, že ho taky zkusím. A můj 4letý syn ho teď jí tak 3x týdně po večeři jako dezert.  



Suroviny:


1,5 kg očištěné dýně - bez slupky a jadérek
400 g cukru krupice
800 ml vody
1,5 lžičky kyseliny citronové
1-2 lžičky ananasového aroma
1 lžička rumu - není nutné

Postup: 


Dýni nakrájíme na kostičky. Dáme do hrnce a přidáme ostatní suroviny. Vše pořádně promícháme a necháme 2 hodiny odpočinout. Odpočinutou dýni svaříme na mírném plameni do sklovata. Dýně by měla zůstat na zkus tvrdá, ale už uvařená. Přendáme do lahviček a pořádně utáhneme. Sterilujeme ve velkém hrnci 20 minut na 85° C.
Pokud nemáte hrnec, který ukazuje teplotu, tak stačí počkat než voda začne vřít, ztlumit aby mírně probublávala a nechat stejně dlouho vařit.
Kompot podáváme podle zvyklostí. Nám nejvíc chutná k pečenému kuřátku.









Zdroj: www.toprecepty.cz