Nadýchané dýňové lívance



Představuji vám božskou podzimní snídani. Tyto lívance vám prozáří celé dopoledne a budete se díky nim jen usmívat. Nejlépe je definuje slovo "fluffy", protože jsou opravdu neskutečně nadýchané. A nelekejte se množství použitých surovin, recept je opravdu rychlý a jednoduchý.    



Suroviny: 


1 1/2 hrnku mléka
3/4 hrnku dýňového pyré (na pyré najdete mnoho receptů na internetu, v receptu ovšem uvádím i vlastní rychlo verzi pyré) - pokud použijete klasické pyré z dýně hokaido stačí těsto pouze trošku rozředit mlékem aby bylo řidší
1 vejce
2 lžíce oleje
1 lžíce octa
2 hrnky hladké mouky
3 lžíce třtinového cukru
2 lžičky prášku do pečiva
1 lžička jedlé sody
1 lžička skořice
1 lžička perníkového koření
1/2 lžičky soli
olej na smažení
javorový sirup k podávání

Postup: 


Nejprve k dýňovému pyré, na internetu je mnoho receptů jak ho připravit z celé dýně při pečení. Já jsem ovšem použila odřezky z dýně, kterou jsme vydlabávali. Tyto odřezky jsem nasekala na kousky a dala je do kastrolku. Podlila jsem vodou, přidala 2 lžíce cukru a nechala cca 10 minut dusit do měkka. Poté jsem vylila vodu, kterou dýně pustila a směs rozmixovala ponorným mixerem. Přendala do lahviček a odložila než bude potřeba.

V jedné misce smíchejte tekuté ingredience: mléko, pyré, vejce, olej a ocet. Ve druhé misce promíchejte sypké ingredience: mouku, cukr, prášek do pečiva, sodu, skořici, perníkové koření a sůl. Nakonec vše smíchejte dohromady, stačí míchat jen chvíli ať ve směsi nejsou hrudky, ale ne příliš dlouho, ať se vše promíchá. Hotové těsto by mělo být o trochu hustší než je klasické těsto na palačinky.
V lívanečníku nebo na klasické pánvičce rozehřejeme olej a můžeme smažit. V původním receptu se mají tyto lívance smažit na másle, já to tak nedělám ráda, protože se mi vždy lívance připalují. Lívance smažíme jen chvilku z jedné strany a chvilku z druhé, jsou osmažené opravdu rychle, tak pozor aby jste je nepřipálili. Hotové lívance servírujeme přelité horkým javorovým sirupem, případně s medem. Já ovšem doporučuji kvalitní javorový sirup, ten mám nejradši.







Zdroj: http://www.centercutcook.com/