Vánoční linecká srdíčka s marcipánem tety Soni



Moje nejoblíbenější vánoční cukroví. 


Suroviny:


linecké těsto:
150 g hladké mouky
100 g másla
50 g cukru moučka
špetka prášku do pečiva
1 žloutek
1 lžíce rumu

na mandlovou hmotu:
150 g cukru moučka
150 g sušeného mléka
1 bílek
med
mandlové aroma

marmeláda na slepování: rybízová, meruňková apod.

Postup: 


Linecké těsto připravíme klasickým způsobem, necháme odpočinout a upečeme srdíčka. Pro postup nahlédněte na můj recept na klasické linecké cukroví (nebo můžete použít recept na vaše oblíbené linecké těsto). Srdíčka necháme vychladnout, a když máme opět čas, tak je dokončíme.
Nejprve si připravíme mandlovou hmotu a to tak, že smícháme cukr, sušené mléko, mandlové aroma a jeden bílek. Kdo nechce použít tepelně neopracovaný bílek může jej nahradit medem, já ovšem dávám jako základ bílek, protože ten nemá výraznou chuť. Konzistenci hmoty dále doupravíme přidáním trošky medu, ten můžeme přidávat i když nám hmota příliš zatuhne a chceme ji znovu vyválet. Poté hmotu mezi dvěma igelity vyválíme na tenko a dáme do chladu trochu ztuhnout. Mezitím si pomažeme linecká srdíčka marmeládou. Tuhou hmotu poté vykrajujeme a pokládáme na připravená linecká srdíčka. Necháme chvíli zaschnout a poté již můžeme naskládat na sebe a uskladnit.
Komu se cukroví takto ještě nezdá dost slavnostní může ještě natřít polovinu každého srdíčka rozpuštěnou hořkou čokoládou, nebo na všechny srdíčka udělat čokoládové čárky.
Linecké cukroví doporučuji připravit alespoň týden před Vánocemi, aby se všechny chutě spojily.






Tento recept je pro naši rodinu relativně novinkou. Seznámila nás s ním švagrová, když poprvé přivezla krabici jejich vánočního cukroví k nám na ochutnávku. Spojením mandlové hmoty a lineckého těsta jsem byla uchvácena a hned další vánoce jsem jí volala o recept. Od té doby ho dělám každý rok a mám pocit, že každý rok zvětšuji i počet dávek, ze kterých ho dělám.