Kachna na medu a víně





Suroviny: 


1 kachna
100 g soli
30 g pepře (dala jsem méně)
1 hrst tymiánu
2 špetky kmínu
300 ml červeného vína
200 ml vody
100 g medu

Postup: 


Kachnu očistíme, omyjeme a důkladně do ní vetřeme sůl. Posypeme také pepřem, tymiánem a kmínem a zalijeme medem. Vložíme do pekáče a podlijeme vínem a vodou. Necháme ideálně přes noc odpočinout v lednici. Další den pečeme v troubě, nejdříve na 200° C 20 minut odkryté. Troubu ztlumíme na 160° C, kachnu přikryjeme víkem a pečeme další cca 2-3 hodiny, aby byla kachna měkká. U mladší kachny stačí kratší doba. Na posledních 15 minut kachnu odkryjeme aby se udělala kůrčička. Podáváme podle zvyklostí, např. s bramborovým knedlíkem a s červeným zelím.







Zdroj: Kluci v akci

Říkala jsem si, že přece nemohu péct kachnu pořád podle toho jednoho receptu co mě naučila babička. Tak jsem ji zkusila jinak. Kachna je velice dobrá, ale musím přiznat, že vzpomínky na babičku mě pronásledovaly i u tohoto receptu.