Dědovy zapečené špagety





Suroviny:


500 g špaget
250 g juniora na plátky
1 cibule
2 stroužky česneku
1 konzerva krájených rajčat
1 malý rajský protlak
kečup (množství podle chuti)
olej
sůl, pepř, cukr
sýr na posypání (tatínek vždy dával obyčejný eidam)

Postup:

V rendlíku zpěníme na oleji cibulku a necháme ji zesklovatět. Juniora nakrájíme na malé kostičky a přidáme k cibuli. Smažíme tak dlouho, aby byl měl junior nazlátlé okraje. Mezitím dáme vařit špagety, délka vaření podle obalu. K cibuli se salámem přidáme konzervu rajčat a rajský protlak. Můžeme přidat i trochu kečupu, aby směs byla řidší. Přidáme rozmačkaný česnek a dochutíme směs cukrem, solí a pepřem. Kdo chce může přidat i provensálské koření, mi ovšem máme toto jídlo radši bez něj.
Jakmile jsou špagety uvařené, slijeme je, propláchneme studenou vodou a vrátíme do hrnce. Přidáme k nim rajčatovou směs a důkladně promícháme. Vše přendáme do zapékací nádoby a nahoru navrstvíme na jemno nastrouhaný sýr. Zapékáme v troubě vyhřáté na 200° C cca 30 minut, aby byl sýr na povrchu krásně zlatavý. Podáváme ještě teplé, ale můžeme nechat trochu zchladnout, 10-15 minut, aby se nám lépe servírovalo.








Tímto vám představuji svoje oblíbené jídlo z dětství. Většinou nám ho vařil tatínek, protože to bylo rychlé a jednoduché. Když jsem se od rodičů odstěhovala tak jsem na tyto špagety zapomněla. Připomněl mi je můj syn, který je u prarodičů jedl a moc mu chutnaly. Když jsem se ho po pár dnech ptala co bych chtěl k obědu, tak si vzpomněl a chtěl po mě tyto špagety. No a dnes jsem mu je uvařila zase, protože má narozeniny a přál si je jako narozeninový oběd. 
Nedělám si tímto jídle ambice na nějaké zdravé jídlo, naopak bych řekla, že zdravé nejsou. Na druhé straně je to ovšem velice rychlé a jednoduché jídlo, které chutná i malým dětem, takže se hodí ho znát. Pro nerodiče ovšem slibuji, že připravím i masovou, případně zeleninovou verzi, která bude minimálně stejně dobrá.