sobota 31. května 2014

Vatikánský chléb štěstí - tak trochu jiný řetězový email





Nechci zde zabředávat do záležitostí víry, ale když už se ke mně tento chlebíček dostal, neodolala jsem a připravuji ho pro svou rodinu i já.
Tento chlebíček (jedná se spíše o koláč) si nemůže upéct každý, ale pouze ten, kdo dostane těsto na tento chléb. Princip spočívá v tom, že se o těsto týden staráte, poté z 1/4 upečete koláč a zbylé tři díly darujete někomu dalšímu. Což je překvapivě kámen úrazu, protože skoro nikdo takové štěstí k upečení nechce... Já jsem se do něj ovšem pustila a tak mi to nedá a musím sem napsat i recept. Základem je těsto, které dostanete v neděli nebo v pondělí od jiné osoby. (Pozor každý by měl péct chlebíček pouze jednou za život.) To v pondělí přesunete do skleněné nebo keramické nádoby, těsto by neměla přijít do kontaktu s kovem, a pak se o něj týden staráte.

Pondělí - přidáme 250 g cukru krupice, nemíchat.
Úterý - přidáme 250 ml mléka, zamíchat.
Středa - přidáme 250 g polohrubé mouky, zamíchat.
Čtvrtek - těsto promícháme ráno, v poledne a večer.
Pátek - přidáme 250 g cukru, 250 ml mléka a 250 g polohrubé mouky, zamícháme.
Sobota - těsto promícháme a rozdělíme na 4 díly.
Neděle - 3 díly rozdáme a ze 4 upečeme koláč. Nebo kdo nenajde odběratele může upéct koláčů více - to sice v návodu není, ale co už jiného udělat.

Do jednoho dílu přidáme 250 g polohrubé mouky, 250 ml oleje, 3 vejce, 3 nastrouhaná jablka, 1/2 prášku do pečiva, 1/2 lžičky jedlé sody, 1/2 lžičky skořice, polovinu nalámané čokolády, dvě hrsti nasekaných ořechů, hrst rozinek a vanilkový cukr. Vše důkladně promícháme, vložíme do formy vyložené pečícím papírem a pečeme v troubě vyhřáté na 250° C cca 20-30 minut - podle velikosti formy. Já jsem ještě před pečením koláč posypala skořicovým cukrem a již při pečení se bytem nesla nádherná vůně.