Velikonoční mazanec





Suroviny: 


600 g polohrubé mouky
150 g másla - rozpuštěné, ale ne horké
3 žloutky
300 ml mléka
120 g cukru krupice (můžeme doplnit vanilkovým cukrem)
1 lžička soli
1/2 lžičky drceného anýzu (já jsem do umlela v mlýnku, který používám při mletí koření na perníčky)
1 lžíce rumu
1 lžička citronové kůry
1/2 kostičky čerstvého droždí
50 g rozinek
50 g mandlí vcelku
1 vejce na potření
mandlové lupínky na posypání

Postup: 


Všechny suroviny vložíme do domácí pekárny. Nejprve dáme tekuté ingredience: mléko, máslo, žloutky. Do nich přisypeme cukr, sůl, anýz, rum, citr. kůru a nakonec vše zasypeme moukou. Na mouku rozdrobíme kvasnice a zapneme program těsto. Po chvíli přidáme i mandle a rozinky a necháme těsto zpracovat pekárnu.
Hotové těsto ještě prohněteme na vále vysypaném moukou. Těsto je lepivější, než jsem sama zvyklá, ale při pořádném podsypání se s ním pracuje dobře. Rozdělíme ho na dva bochánky a oba ještě jednou propracujeme. Položíme je na plech vyložený pečícím papírem a necháme ještě cca hodinu kynout. Mazance pečlivě potřeme vyšlehaným vejcem (použila jsem domácí vajíčko - žádné barvivo - ale i tak bylo neskutečně žluté), na středu nakrojíme nožem křížek a posypeme plátky mandlí. Pečeme v troubě vyhřáté na 160° C cca hodinu, než jsou mazance krásně zlatavé.






Zdroj: http://www.drozdi.cz/ - recept jsem si upravila pro domácí pekárnu

Tento mazanec je neskutečně dobrý. Dělala jsem ho jako pokus a sama jsem byla velice překvapená jak mi chutnal. Sice jsem si musela upravit množství mouky i droždí, ale to je možná proto, že recept nebyl primárně určen pro domácí pekárnu.