Tvarohový mazanec



Suroviny: 


500 g polohrubé mouky
100 g cukru moučka
150 g másla
3 menší vejce
250 g tvarohu
mléko podle potřeby - záleží na hustotě tvarohu
2 lžíce rumu
1 a 1/2 kypřícího prášku do pečiva
1 vanilkový cukr
75 g rozinek
75 g sekaných mandlí
citronová/pomerančová kůra
1 vajíčko + mandle na dokončení

Postup: 


Mouku prosejeme spolu s kypřícím práškem do mísy, přidáme změklé máslo a všechny ostatní suroviny. Nejprve vařečkou trochu propracujeme, poté přendáme na vál a rukami hněteme. Těsto je dost mokré, proto ho častěji posypáváme moukou. Hotové těsto by mělo být vcelku tuhé a hladké. Rozdělíme ho na dva díly, každý ještě jednou prohněteme, vytvarujeme bochánek a přendáme na plech vyložený pečícím papírem. Oba bochánky poté potřeme vyšlehaným vejcem a ozdobíme mandlemi. Já buď používám mandlové plátky - ty jsou dobré v tom, že pokud mazanec praskne, tak to není tak výrazné, nebo celé mandle, které na mazance úhledně naskládám. Popravdě tento mazanec mi praskne, úplně pokaždé. Zkoušela jsem na něj různé triky, ale neúspěšně. A tak jsem to vzdala - důležitější je přece jenom chuť a ta je luxusní.
Mazance pečeme v troubě vyhřáté na 180° C asi 50 minut. Mazance kontrolujeme a pokud jsou příliš tmavé přikryjeme je na zbytek pečení alobalem.






Zdroj: časopis Apetit prosinec 2009

Toto je můj oblíbený recept. V časopisu byl původně uvedený jako recept na vánočku, která se má péct ve vánočkové formě. Tu nevlastním a tak jsem ho chtěla dělat jako klasickou vánočku. To nedoporučuji, protože s tvarohovým těstem se špatně pracuje a je celkem problém z něj tu vánočku uplést. Proto jsem začala dělat tyto mazance a recept si přesunula z prosince na duben - i když po pravdě, ono to mojí rodině zas tak moc nevadí, jíst o Vánocích mazanec.