Rychlé bulgurové rizoto





Suroviny: 


150 g bulguru (pro 2-3 osoby)
2 kostky rybího filé nebo zbytek jakékoliv upečené ryby (já jsem použila pečeného pstruha)
hrášek v konzervě nebo mražený
kurkuma, kari, sůl, koření na ryby
olej

Postup: 


Rybí maso nakrájíme na kousky a pokud používáme již tepelně opracované maso tak také vybereme kostičky (v rybím filé obvykle kostičky nejsou). Maso osmahneme na pánvičce vymazané olejem do zatažení. Již pečené maso stačí cca minutku a zasypeme troškou koření na ryby. Poté zasypeme propláchnutým bulgurem a zalijeme trojnásobným množstvím vařící vody, tzn. na 150 g bulguru použijeme 450 ml vody. Přidáme kurkumu, kdo vaří jen pro dospělé může přidat také kari a dosolíme.  Pokud přidáváme hrášek mražený, přidáme ho nyní. Zavřené vaříme cca 10 minut na mírném plameni do změknutí bulguru. Pokud používám hrášek v konzervě přidáme ho až na poslední minutu vaření, aby se prohřál. Jídlo ochutnáme a případně dokořeníme. Můžeme ihned podávat.






Toto je oblíbené jídlo mého dvouletého syna. Původně jsem ho připravovala tak, že jsem k osmažené rybě přidala uvařenou rýži a hrášek a nechala chvilku zahřát. Překvapivě se ovšem syn zamiloval do bulguru a tak jsem udělala tuto obměnu. Jedná se o velice rychlé jídlo, které připravíte se vším všudy za 20 minut, a to se někdy opravdu hodí. Tak to zkuste a dobrou chuť.