Perníčky od Aleny (ihned měkké)



Loni jsem se hecla a vyzkoušela 6 různých receptů na perníčky. Hledala jsem takové těsto, které se snadno zpracovává a perníčky z něj jsou opravdu dobré. Zároveň jsem chtěla těsto, které lze použít jak na perníčky rovnou k jídlu tak i na perníčkové dekorace - chaloupky, adventní věnce a podobně. Nakonec vyhrál tento recept, který manžel přinesl od své kolegyně z práce.  



Suroviny: 


400 g hladké mouky
170 g cukru moučka
50 g másla
2 vejce
3 lžíce medu
1 lžíce jedlé sody
1 lžíce perníkového koření - Já si koření melu sama, potom je čerstvé a opravdu krásně voní. Je ovšem možné použít kupovanou směs koření na perníčky. Já si melu toto koření: skořici, hřebíček, anýz, badyán, nové koření + špetka muškátového oříšku. Poměr dávám odhadem a přidávám tak, aby mi to pěkně vonělo.
na pomazání: 1 vejce + trochu mléka

Postup: 


Mouku promícháme s cukrem, kořením a jednou sodou. Máslo a med rozpustíme a spolu s vejci přidáme k mouce. Můžeme nejprve zpracovat v misce a potom dodělat na vále, nebo ihned zpracovávat na vále. Vše důkladně zpracujeme, do hladkého a voňavého těsta. Těsto dáme na 24 hodin odležet do lednice v igelitovém sáčku.
Před dalším zpracováním vyndáme těsto z lednice dvě hodiny dopředu a necháme ohřát na pokojovou teplotu, aby se lépe zpracovávalo. Při válení těsto podsypáváme polohrubou moukou. Já dělám těsto na perníčky tlustší, zhruba tak 4-5mm. Perníčky pečeme na plechu vyloženém pečícím papírem max 8 minut v troubě vyhřáté na 160° C. Po vyndání z trouby necháme minutu odpočinout a poté pomažeme vajíčkem rozšlehaným s troškou mléka. Perníčky přendáme na rovný povrch, kde je necháme vychladnout.
Perníčky jsou v podstatě ihned měkké a jedlé, takže pozor aby vydržely až do vánoc.