Mandarinková bábovka





Suroviny: 


250 g másla (hery)
200 g cukru moučka
1 vanilkový cukr
5 vajec (žloutky a bílky zvlášť)
3 lžíce rumu
500 g hladké mouky
1 kypřící prášek do pečiva
špetka soli
1 plechovka mandarinek (i se šťávou)
2 lžíce čokoládové rýže
máslo a hrubá mouka na vysypání formy

Postup: 


Máslo s cukrem a vanilkovým cukrem vyšleháme do hladké pěny. Mě to v mixeru trvá cca 20-30 minut (1 fotka těsta), přičemž pravidelně mixer zastavuji a stěrkou seškrabávám máslo z krajů míchací nádoby. Do této pěny postupně přidáváme žloutky. Další vždy až poté, co je ten první zašlehaný do směsi. Dále přidáme ostatní suroviny. Konzervu mandarinek přidáme celou tak jak je, mixer mandarinky příjemně rozdrtí. Jako poslední necháme mixer zamíchat čokoládovou rýži, aby se příliš nerozbila. Bílky vyšleháme do tuha a opatraně je vařečkou přimícháme k těstu. Těsto vlijeme do formy na bábovku vymazané málem a vysypané hrubou moukou. V případě silikonové formy není potřeba ničím vymazávat. Já dělám synovi z trošky těsta do malé silikonové formičky nějakou dětskou postavičku, nebo motiv. Bábovku pečeme na 180 ° C cca jednu hodinu. Vždy kontroluji špejlí a nechám raději o chvíli déle. Někdy také na posledních 10 minut ztlumím na 150 ° C, ale není to nutné. Pokud peču i v silikonové formičce kontroluji a vyndám dřív. Jedná se o menší formu a proto se peče kratší dobu. Po vyndání z trouby nechám bábovku chvíli odpočinout a ještě teplou vyklepnu na talíř. Servírujeme pocukrovanou cukrem moučka.








Tohle je recept po mojí babičce Aničce. Z části prázdnin, které jsem trávila s ní si pamatuji hlavně její jídlo. Ty bábovky a lívance mě provázely celým dětstvím. Tohle je moje vzpomínka na babičku a vždy když dělám tuto bábovku tak na babičku myslím. Vlastně i skleněné forma na bábovku, kterou jsem záměrně zachytila na jedné fotce je vzpomínka na babičku. Je to moje nejcennější dědictví po babičce, protože s touhle formou bude babička vždy se mnou....  Udělejte si taky tuhle bábovku a vzpomeňte si na vaše babičky.