Tvarohový koláč s jahodami



Suroviny: 


těsto: 
200 g hladké mouky
80 g cukru moučka
100 g másla
1 vejce
2 lžičky kypřícího prášku do pečiva

krém: 
2 polotučné tvarohy
2 vanilkové cukry
4 lžíce cukru moučka
2 smetany ke šlehání
100 ml mléka
20 g jemné želatiny
500 g jahod

máslo a hrubá mouka na formu
luštěniny (fazole, hrách) na zatížení těsta 
bílá čokoláda na ozdobení

Postup: 


Na vále zpracujeme všechny suroviny na těsto. Vypracujeme hladkou hmotu, kterou zpracujeme do koule, zabalíme do igelitového sáčku a uložíme na 30 minut do lednice. Mezitím zpracujeme jahody. Odložíme si stranou 3-4 pěkné na ozdobení a zbytek nakrájíme najemno a podusíme s troškou cukru. Podle původního receptu by mělo vzniknout jahodové pyré - což se mně nepovedlo a tak jsem odlila trochu šťávy a příště bych ještě i zahustila strouhaným perníkem. 
Vychlazené těsto vyválíme do kruhu a vyložíme jej na nízkou kruhovou formu na koláč vymazanou máslem a vysypanou hrubou moukou. Vidličkou na několika místech těsto propíchneme, nahoru dáme pečící papír a na něj luštěniny. Těsto pečeme v troubě předehřáté na 180° C nejprve 15 minut s luštěninami a poté ještě cca 15 minut samostatně. Upečené těsto necháme vychladnout. 
Pro přípravu náplně nejprve namočíme želatinu do mléka a necháme spojit. Po cca 10ti minutách želatina zhoustne a "vypije" všechno mléko. Tvarohy spolu se šlehačkou a cukrem ušleháme do hustého krému. Zhoustlou želatinou na sporáku za stálého míchání necháme rozpustit až vznikne tekutá kaše.Rozpuštěnou želatinu vmícháme vařečkou k vyšlehaným tvarohům. 
Na vychladlé těsto navrstvíme povařené jahody a na ně tvarohovou směs. Vršek ozdobíme nakrájenými jahodami a strouhanou bílou čokoládou. Dáme zatuhnout do lednice.
Mě tvarohová směs ještě zbyla, měla jsem strach nalít jí do korpusu celou a tak jsem vyložila skleněnou mističku jahodami a zalila je směsí. Dala jsem také zatuhnout do lednice a byla to úžasná mňamka.