Zelené halušky s medvědím česnekem

Halušky



Medvědí česnek je letos v módě a prý se kvůli němu drancují lužní lesy. Já mám hodného kamaráda Mariho, kterému roste na zahradě a každý rok mi pěkný svazeček této zdravé dobroty přinese. 

Suroviny: 


100 g medvědího česneku
200 g polohrubé mouky
2 vajíčka
sůl

Na mojí verzi je ještě potřeba nastrouhaný tvrdý tvaroh a špek nakrájený na kousky a vyškvařený na malé škvarečky.

Postup: 


Medvědí česnek omyjeme a zbavíme stopek. V  mixéru rozmělníme listy medvědího česneku, spolu s vajíčky a se solí (já dala 1/3 lžičky). Vzniklé těstíčko spojíme s moukou a vypracujeme hustší těsto. Podle potřeby můžeme naředit vodou, případně zahustit moukou. 
Pomocí lisu na halušky protlačíme těsto do horké vody a vaříme cca 5 minut. Přecedíme a ihned zpracováváme dál. Pokud chceme použít jako přílohu k masu je vhodné zamíchat do halušek trošku oleje, aby se nelepily. Můžeme upravit také jako klasické halušky, například s brynzou nebo s tvarohem. 

 




  

Medvědí česnek jsem kdysi dostala od souseda vůbec nevěděla co s ním, až jsem nakonec na jeho existenci zapomněla. Před pár dny jsme ovšem byli na dovolené v Budapešti a v tom jejich krásném tržišti prodávali skoro v každém zeleninovém stánku medvědí česnek. A tak jsem si vzpomněla a objevila ho jako dávno zapomenutou surovinu. Pokusím se ho získat co nejvíc a vyzkoušet s ním ještě nějaké recepty. Tady předkládám ten nejzelenější co jsem zatím našla a chuťově naprosto dokonalý. Chuť halušek by sice lépe vynikla pokud by byly použity jako příloha k masu, ale nemohu přece svoje kluky rozmazlovat takovou večeří každý den....   


Zdroj: http://varecha.pravda.sk/